65 قاعده کلی در تمرینات بدنسازی

 

1 - همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید .

2 - وزن بدن خود را دائما کنترل کنید ،اما این را بدانید که افزایش یا کاهش ورز ناگهانی نخواهد بود.

3 - با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب ، از چربی بدن برای افزایش توده عضلانی استفاده نمایید .

4 - چربی بدن را خیلی افزایش ندهید .

5 - پیش از روانه شدن به باشگاه از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید .

6 - از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده نمایید تا بیشترین تأثیررا بگیرید.

7 - برای افزایش حجم وسایز بدن ، تمریناتتان را با قدرت انجام دهید .

8 - سعی کنید از برنامه های تمرینی متنوع استفاده نمایید .

9 - از تمرینات جایزین به جای تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده نمایید .

10 - قبل از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم کنید .

11- شدت تمرین را بیش از حد بالا  نبرید .

12 - قسمت های مختلف بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید .

13 - سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید .

14 - در رفع نقاط ضعف بدن را نیز اهتمام لازم را بورزید .

15 - در کاهش دادن چربی بدن با تمریات هوازی کاهش دهید .

16 - سعی کنید تمرین خود را با تغذیه هماهنگ نمایید .

17 - ا سیستم های تمرینی متناسب با بدن خود اسفاده نمایید .

18 - تقریبا در هر 3 الی 8 هفته سیستم تمرینی خود را تغییر دهید .

19 - بدن انسان طوری طراحی شده است که فشار بیشتری را تحمل و به آن عادت می کند .

20  -به تدریج فشار وزنه را روی عضلات افزایش داده ،و از افزایش آن در زمان کوتاه جدا خوداری نمایید

در اینصورت از آسیب های مفصلی در امان می مانید .

21 - از آیده خود تصویری زیبا در ذهن ساخته و دائما" روی آن تمرکز نمایید .

22 - بدنسازی برای سلامت شماست در نتیجه سلامتی خود را فدای آن نکنید .

23 - ظریفت واقعی خود را در تمرینات بکار گیرید  واز بار اضافه بر بدن اجتناب کنید .

24 - از آناتومی بدن و بافت عضلات آگاهی کافی پیدا نموده و از تمرینات اثر گذار استفاده کنید .

25 - همانطور که عضلات اسکلتی را تقویت می نمایید سعی کنید عضلات قلی را نیز با انجام تمرینات قلبی -عروقی تقویت نمایید .

26 - تقویت سیستم قلبی - عروقی یکی از راههای جلوگیری از قلات یا استپ عضلانی می باشد .

27 - عادت های نادرست را که باعث ناهمگونی بدن و نافرمی آن می شود ترک نمایید .

28 - از حجم واقعی ششها استفاده نمایید تا اکسیژن کافی به بدن شما برسد .

29 - میزان انرژی و ذخیره داخلی عضله یا گلیکوژن را افزایش دهید .

30 - نسبت تار های عضلانی سفید و قرمز را در عضلات اصلی بدن شناسایی نمایید .

31 - عضلات سفید به سرعت منقبض می شوند و اصطلاحا سرعتی قدرتی هستنند .

32 - تارهای عضلانی قرمز کند انقباض بوده و اصطلاحا استقامتی می باشند .

33 - در هنگام تمرین دقیقا روی عضله مورد نظر تمرکز کنید .

34 - منظورازبدنسازی بهبود رد رشد عضلات بدن و رسیدن به قدرت متعدل در آنها می باشد .

35 - وقتی شما کنترل روی بدن خود را افزایش دهید ، خواهید توانست کنترل روی زندگیتان را افزایش دهید

36 - بدنسازی را دوست بدراید و به بدنساز بودن افتخار نمایید .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 خرداد 1388    | توسط: مهدی اسکندری    |    | نظرات()